Monday, November 30, 2009

Beruk2 tak dapat bunga. Macam nilah ceritanya!!!

Apa citer puak2 kat Pinang tu. Setelah gagal dalam usaha menggunakan MIC dan Umno dalam membangkitkan semangat dan sentimen perkauman di di Kg Buah Pala dan P Pinang. Beginilah plak ceritanya kali ni. Teringat aku pepatah lama!Macam beruk tak dapat bunga. Kalo dapat, habis dikerjakan bunga2 di taman.

Pagi ini dikhabarkan segerombolan beruk2 berkumpul plak dihadapan Pejabat Menteri Besar Kelantan setelah tekanan demi tekanan, fitnah demi fitnah ditujukan kepada TG Nik Aziz tidak sedikitpun mengoyahkan TGNA dan Kerajaan Kelantan. Yang agak melucukan plak, beruk2 yang berarak dianggarkan sekitar 100 orang, tetapi yg menonton mereka pula melebihi 1000 orang. Seolah mereka menonton aksi2 di sarkis ataupun Zoo.

Manalah pergi pegawai2 polis berpangkat tinggi serta FRU dgn belantan dan bom asap mereka dalam menghalang demo2 sebegini kerana sering kita lihat, apabila penyokong dan pendokong PR berdemo, pelbagai halangan dan sekatan dikenakan hingga ke tahap mencederakan penyokong dan orang awam. Permit jangan mimpilah nak dapat! Alasan yg diberikan adalah menjejaskan keselamatan awam, menghasut dan pelbagai lagi. Bila ditanya, arahan siapa? jawapannya, orang atas. ditanya pula pegawainya, orang lagi atas. Hujung2 Bkt Aman tapi dinafikan pula oleh mereka. Agaknya yg atas awan lah tu! Tapi puak2 tu buat demo diluar sidang dun pinang dan pejabat MB Kelantan yg memerlukan keselamatan tinggi, tiada aksi2 atau drama tindakan dari pihak polis dan FRU. Bila dikatakan mereka menerima arahan pimpinan Umno, mereka melenting dan pantas sahaja dinafikan tapi dari segi tindakan, ada double standard dalam menjalankan perlaksanaan undang2. Itu belum lagi kisah SPR, SPRM atau sistem kehakiman.
Malaysia boleh! Umno boleh!

Gambar : Beruk-beruk berdemo dan membakar foto Lim Guan Eng!
dari Blog Pink Turtle





Sekumpulan kira-kira 100 beruk-beruk yang menyokong Pemuda BN telah berkumpul di depan bangunan DUN Pulau Pinang tengah hari tadi dan seekor dalam kumpulan itu membakar foto Ketua Menteri Lim Guan Eng.

Aku guna perkataan beruk bagi menggantikan perkataan orang kerana suatu masa dulu Khairy Jamaluddin Ketua Pemuda UMNO telah menggunakan perkataan beruk-beruk kepada penyokong Pakatan Rakyat yang telah menyertai perhimpunan BERSIH. kalau dah lupa klik sini
lagi berita dan gambar-gambar boleh rujuk di sini
Dikirim dalam News & Politics
«

UMNO BERTUKAR CORAK JIKA JADI PEMBANGKANG? BUKTINYA NAH DIA
Diposting oleh BRIGED MP SEGAMBUT at 00:02 . 2009/12/01
Labels:

Guan Eng dalam satu sidang akhbar selepas itu mengkritik perbuatan demonstrasi tersebut yang dianggap mencemarkan imej Pulau Pinang, dan hanya memburukkan imej parti itu sendiri dengan kekasaran dan kelakuan yang tak ubah seperti sebuah parti samseng.









No comments:

Post a Comment