Saturday, December 5, 2009

Amacam!!!! Ada berani kacau ka??





Malas aku nak cerita dgn puak2 beruk sarkas yg tak sampai 100 ekor berhimpun depan pejabat MB pakat dok desak Tok Guru berundur dari jadi MB Kelantan dan tarik balik doa laknat yg ditujukan kepada Najib sekiranya Royalti minyak tidak diberi kepada kerajaan Kelantan. Ada yg datang berwarna merah, ada plak yg warna biru dan yg warna pink pun berduyun2.

Yg kelakar tu, ada dikalangan mereka yg menganjurkan demo tersebut menabur fitnah bahawa ia didalangi oleh Husam. Maka diletakkan lah satu banner supaya tok guru digantikan dgn Hussam bagi mengesahkan dakwaan mereka. Tetapi fitnah jahat mereka berjaya dihidu dan didedahkan oleh seorang Blogger PR yg berjaya menyusup dan mendengar perbualan mereka utk dijadikan berita hangat. Tapi yg nyata, kekecohan yg berlaku semata2 didalangi oleh puak Umno yg berkepentingan atas arahan dari Kuala Lumpur.

Pelik sungguh! Tok guru yg disayangi hampir seluruh rakyat Kelantan dan Malaysia didesak berundur oleh tak sampai 100 orang rakyat Umno Kelantan. Itupun, bila hujan turun, bertempiaran mereka meningalkan panglima perang. Maka sebagai membalas provokasi murahan itu, mengelintirlah sebahagian rakyat2 Kelantan seramai beribu2 orang membanjiri Jalan Dato Pati, Kota Bharu dimana tempat Tok Guru sering menyampaikan Tazkirah beliau setiap pagi jumaat. Berpusu2lah mereka membawa baner2, kain rentang dan pelbagai2 media slogan lain bagi menunjukkan sayang dan taat setia mereka yg tak berbelah bagi dan tak berganjak mereka walaupun mereka disirami dan dibasahi pada pagi tersebut.

Kelihatan pemimpin2 Pas dan PR bersama penyokong2 mereka, pelbagai pertubuhan beserta orang ramai, tua dan muda, laki dan perempuan, melayu, india, cina dan siam berucap dan bersorak penuh semangat memeriahkan perhimpunan di pagi jumaat itu tanpa apa2 imbuhan dan upah demi meluahkan rasa kasih mereka terhadap Tok Guru. Kalaulah benar beruk2 upahan itu berani hendak menggulingkan Tok guru, saya cabar anda mengumpulkan penyokong2 anda seramai yg ada pada pagi Jumaat yg lalu bagi menunjukkan sokongan demonstrasi yg dibuat adalah dari rakyat Kelantan sendiri.

Bukan sekadar utk mengalihkan topik atau isu Royalti, masalah dihadapi komponen BN termasuk Umno sendiri dan juga skandal2 yg dihadapi oleh Tok Guru Najib Rosmah yg membuatkan mereka tak senang duduk.

No comments:

Post a Comment