Tuesday, April 21, 2009

Menteri Fasola tunjuk taring !!!

Assalamu alaikum semua!!!

Pagi ni ada sakit skt hati aku bila pegi keja apabila nak masuk ke kilang tempat kerja aku tu, dah kena blok dengan divider. Perh!!! Pening kepala. Kena U turn dekat 2 km gak dan kena beratur panjang gila. Lepas tu, U turn dia takde U turn reserve side. Mampus le keta yg takde power steering. Dah la jalan sibuk gila, lepas tu u turn sebelum skt kawasan sekolah. Aku tak boleh bayangkan kalo waktu balik sekolah. Oh Disaster!!! Kalo dulu, bagi signal terus masuk. Sekarang nak kena jalan 2 km, lepas tu nak tunggu U turn yg tak kurang 5 minit baru line clear dan jalan sikit ke depan jammed lagi, kalo waktu budak balik sekolah. Kena tunggu kurang2 15 minit nak lepas kawasan sekolah baru sampai kilang. Betul2 turr le JKR ni. mungkin tujuannya bagus, supaya org boleh bawak laju tanpa halangan dan demi keselamatan. :)

Bukak paper je pagi tu, terbaca gambar kereta2 Toyota Camry milik Exco yg bakal dilelong oleh kerajaan haram Perak. Bodoh dan merugikan duit kerajaan betullah diorg ni. Oh ya! nak jaga maruah dan status. Takkan nak pakai sisa orang kot. Tak kira le kerajaan ada duit ke tak, aku tak peduli. Apa lepas ni tak payah beli kereta lagi ke? Atau nak pakai Proton? kalo pakai, nampaklah bodohnye sbb kereta lebih bagus dan berkualiti dijual pegi ambik kereta Proton yg selalu bermasalah. Kalo ambik kereta lebih mahal nampak cakap tak serupa bikin. Kereta Perdana lama dah teruk dan dah dilelongpun. Korang rasa dia nak ambik keta apa eh? Takkan keta kancil kot. Jgn bikin malu Umno! Umno reti malu ke?

Bukak internet plak, ketua2 kampung serta Jawatankuasa yg dilantik melalui pilihanraya kampung oleh kerajaan Perak ditamatkan. Mana dia demokrasi? Eh diorang mana faham demokrasi. Aku rasa ketua kampung failkan je saman beramai2. Dah la jadi MB cara haram, tamak plak tu! Ada ke kuasa speaker pun nak diambil jugak. Boleh ke MB nak jadi speaker? gila kuasa betul mamat kutty sekor nih. Patutnya speaker yg menentukan sidang Dun sbb kuasa mutlak dia dan Sultan hanya meluluskan saja. Aku minta agar speaker menyaman mereka yg merogol hak dan kuasanya. Undang2 kat Perak ni dah habis disalahgunakan sedangkan Sultan sendiri adalah bekas Ketua Hakim dan sangat faham pasal undang2. Sungguh memalukan betul. Malysia boleh! Umno boleh!

Kata nak dapat pengesahan mahkamah siapa yg sebenarnya MB mengikut undang2, tapi belum apa2 lagi dah melelong sana sini. Aku ingat elok rakyat lelong je Zambry Kutty ni. Meluat plak aku tengokkan. Mana pergi MB minta restu dari rakyat kat Bkt Gantang yg lalu? oh! dah tak dapat restu kalah pilihanraya, tak reti malu! Sanggup buat perangai mcm tu. Malas aku nak layan isu MB gila kuasa ni. Aku mohon sangat tuhan tunjukkan agar kerajaan Perak dan kerajaan BN yg lain dihuru harakan oleh Allah taala pentadbirannya selagi mereka tak insaf dan berubah serta memulangkan kerajaan Perak kepada yg berhak. Semoga PR akan terus bersatu dan mendapat lindungan dan berkat dari allah selagi PAS dan pihak yg benar mendukung dan berada didalamnya.

Wallahu A'lam

Ariyos...

1 comment:

  1. aku setuju dgn pandangan kau,sebab itu ialah politik.manusia yang buat politik jadi kotor.senang2 lawati www.zailanikasim.webs.com

    ReplyDelete