Friday, April 3, 2009

Nasib Altantuya....

Petang ni boring betul dan sakit telinga nengok muka Najib angkat sumpah jadi PM. Tak pe lah! Dah rezeki dia. Tak tau lah nak dihadiahkan kejayaan kat bini dia Rosmah atau siapa? Biasanya pemimpin Umno ni kalo berjaya mendapat sesuatu dihadiahkan kejayaan dia kat bininya mcm sahabat kita seorang tu. Diorg ingat tanggungjawab menjadi pemimpin tu mcm menang pertandingan ke loteri ke? Kesian le kat rakyat oi.

Tapi kalo hadiahkan kejayaan kat bini je takpe lagi, jangan hasil kuasa menjadi pemimpin tu (projek dan komisyen) dihadiahkan kat isteri dan kroni. Ingat sikit beza harta sendiri dan harta milik kerajaan dan negara (rakyat punya le tu).

Bila imbas kembali, teringat nasib Altantuya masa dia hidup sehingga mati. Tiada yg peduli . Pekikan, raungan dan rayuan. Setelah di bom pun, masih tiada pembelaan dan dalangnya terlepas lari. Tapi yang peliknya, polis tak berani dan tak ambil peduli.

Bila pilihanraya kecil ni, ramai yang cuba berbakti memperjuangkan isu dan hak si mati. Tapi malangnya, polis telah memberi arahan agar tidak disebut berkenaan kisah si mati ni. Prihatin sungguh pihak polis ni mempertahankan maruah si mati ni sehinggakan bukan sahaja tidak boleh di usik dan dicuit langsung roh si mati, dibicarakan isunya pun tidak boleh sama sekali sedangkan ketika hidup, tubuhnya ditembak dan di bom dengan C4 sehingga berkecai, tiadapun mereka peduli.

Pelik sungguh dunia hari ini.

Pergi ke Danok mencari kawan,
tapi dituduh membuat keji,
Kalau perangai dah macam haiwan,
Apa diharap pemimpin begini.

Sorong papan tarik papan,
Buah keranji atas perahu,
Pelbagai janji, tawaran dan harapan,
Dari pemimpin berhati batu...

Ditarik papan disorong papan,
Akhirnya tidur didalam perahu,
Dijamu makan akupun makan,
Disuruh undi, aku tak mahu...

Sayonara!!!

No comments:

Post a Comment