Monday, May 11, 2009

Mamak Zam buat hal lagi !!!

Berita terbaru diperolehi melalui maklumat laman blog rakan blogger kita mengatakan Mamak Zambry telah membuat permohonan rayuan secara ex-parte tanpa kehadian peguam DS Nizar di Mahkamah Rayuan dimana terdapat beberapa hakim diperingkat atasan yg merupakan hakim berkepentingan Umno BN.

Ketua Hakim kita sendiri merupakan bekas ahli Lembaga Disiplin Umno dan sekiranya permohonan mereka dibicarakan di Mahkamah Rayuan, nescaya peluang DS Nizar untuk menang amat tipis. Ini telah dibuktikan melalui beberapa penghakiman dimana pihak yg menentang kepentingan BN telah gagal.
Jadi ini merupakan Plan B yg dirancang oleh Mamak Nizar selain plan menafikan dan memecat Speaker S Sivakumar dari Sidang Dun. Ini juga yg dimaksudkan Najis supaya rakyat jgn terlalu bergembira kerana mereka ada Asas yg kukuh. Asas = Hakim yg akan memihak kepada BN ????

Sila baca berita di bawah yg diambil dari blogger Skuad Dun Batu Caves.


Mahkamah Rayuan Persekutuan sedang mendengar rayuan Zambry Kadir dari UMNO untuk mendapatan perintah mahkamah bagi melarang Nizar Jamaluddin menjalankan tugas-tugas Menteri Besar Perak.
Panel hakim bingkas bersetuju mendengar permohonan itu sejurus selepas peguam Zambry menfailkan rayuan itu pagi tadi.
Peguam Nizar, Sulaiman Abdullah hanya mengetahui mengenai persetujuan hakim mendengar permohonan itu secara kebetulan apabila beliau berada di mahkamah untuk kes lain.
Adalah difahamkan peguam Zambry menfailkan permohonan itu sebagai “ex-parte” supaya hakim boleh menimbang meluluskan perintah mahkamah berkenaan tanpa kehadiran peguam Nizar.
Semalam Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengisytiharkan Nizar sebagai Menteri Besar perak yang sah, dan bukan Zambry Kadir dari UMNO.
Sehubungan itu, Nizar meyambung semula tugas sebagai Menteri Besar pagi tadi.
Beliau telah memohon untuk menghadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah bagi memohon perkenan untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri supaya pilihanraya negeri dapat diadakan.

Tindakan bijak MB dan Exco dgn menggantung dalang2 perncangan jahat BN di Perak diharap berjaya menghilangkan cengkaman kuasa BN terhadap kerajaan Perak dan semoga tiada lagi pencacai BN bermaharajalela di dlm kerajaan Perak. Semoga mereka ini disiasat dan diambil tindakan yg sewajarnya atau ditendang mereka ini ke Putrajaya (buat menyemak di Perak je).

Di harap peguam2 DS Nizar terus bekerja keras memastikan kemenangan ini daripada diperkotak katikkan oleh Najis dan Mamak Zam. Bagi penyokong2 Pakatan juga diminta agar terus berdoa mempertahankan kemenangan ini. Manakala MB Halal dan Exconya harus sentiasa bersedia menghadapi perancangan jahat mereka. Semoga Allah menggagalkan usaha jahat mereka ini.!!!

ZAM ZAM ALAKAZAM!!!!

Pergilah ngkorang keluar ke negri yg dipanggil Monggolia!

Tambahan Berita Terbaru !

Permohonan rayuan serta penangguhan keputusan Mahkamah Tinggi oleh Mamak Zam pagi tadi terus diberikan persidangan oleh mahkamah dan permohonannya telah berjaya diperolehi tengahari ini!

Ini bermakna Mamak Zam berjaya mengekalkan kuasanya kembali. Pergh! Laju gila Mahkamah ni, kalo laju cam ni semua kes rasanya telah berjaya diselesaikan di Malaysia dan Malaysia berjaya menjadi negara contoh dimana mahkamah Malaysia merupakan mahkamah paling pantas menyelesaikan kes di dunia!

Aku ingat Nizar mohon plak Rayuan mengekalkan keputusan dan membatalkan sementara keputusan tadi sebelum persidangan menentukan Rayuan pihak Zambry tengahari ni, kita tengok boleh tak Mahkamah bersidang dan bagi keputusan petang ni sebab kes kita pun kuat gak Kalo tak, takkan menang!!! Boleh camtu???

Gila tahap gaban betul Najib dan Mamak ni.



Ariyos...

3 comments:

  1. MASING2 KENA MUHASABAH DIRI,ISTIGHFAR BANYAK2 MUNGKIN KERJA KITA SBG RAKYAT X MEMENUHI KPI KUEH SUKUN DAA,SARANAN TGHH 2 HARI LEPAS PERLU DIAMBIL PERHATIAN SERIUS,SAMPAI BILE RAKYAT NK TENGOK JER PEMIMPIN2 MEREKA BERKUASA TP ISTILAH DEMOKRASI KATA RAKYAT YG BERKUASA..BUAT 'SESUATU' KALAU SAYANGKAN NEGARA,JGN JADI TENGIN MELANTUNG HANGIT,PASAL DAH BYK METAKEDARAH BENDA HARAM KE?BADAN MCM KINGKONG TP HATI MCM NYAMUK..MATAHARI DAH TERPACAK PUN MASIH TIDO LAGI,TENGIN!!!!!!

    ReplyDelete
  2. RAKYAT KENA PEGANG DGN KEPUTUSAN MAHKAMAH SEMALAM,BUKAN KERANA MENANG KALAH TP ALASAN KUKUH YG DIBUAT HAKIM SEHINGGA MEREKA MENGARAHKAN ZOMBIJAN & EXCO CAKCILUT BERAMBUS DARI K'JAAN NEGERI..YG ADA MAHKAMAH TINGGI,MANA ADA MAHKAMAH TERTINGGI ATAU PALING TINGGI,OLEH KERANA KESIAN ZOMBIJAN KEMARUK JADI MB SETELAH MULANYA DITOLAK BARULAH AKAN DIPERTIMBANGKAN KE SUATU TARIKH YG BELUM DITETAPKAN..BUKANNYA KEPUTUSAN LAGI TP MEDIA PENCACAI YG PUTAR ALAM,YG SATU BARU BUAT SURAT RAYUAN KEPADA JAKIM TP YG SATU LG DAH DAPAT SIJIL HALAL,SENDIRI MAU INGATLA!!JGN SAMPAI TELUR ZOMBIJAN HILANG KALI KEDUA UDAHLE!!!KAHKAHKAHKAHKAH MUNGKIN ZOMBIJAN NK TAMBAH MOHOR DARI HARAM KEPADA HARAMJADAHHHHHHH!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. memang ameno takde telo desak hakim buat keputusan segera utk nk elak sultan bubar dun..inilah ciri2 munafik beso yg tak mau tengok rakyat perak hidup aman,malam ni pegi le tengok zambebiri buat doa selamat lg kt kediaman mb..lepas ni kita baca talqin kt ameno plak...HAHAHAHAHAHARAMJADAHHHHHHHH

    ReplyDelete